fredag 14 november 2008

Jämnviktsresultat

Känns nästan löjligt att kalla det för jämnvikt. Jag började hela jämnvikten med att skjuta i höjden och nu använder jag tidet till att ta mig ner inom ramarna för jämnvikten igen, och det går långsamt men säkert.
Helgen bestod av alldeles för mycket skräp. Det är som om när jag väl väljer att jag ska äta något så finns det ingen hejd. Kroppens delar som kräver socker skriker "Whooohoooo" medan hela matsmältningssytemet bryter ihop och gråter. Alla som hört Magnus och Brasses "verkmästaren i magen" kan förstå på ett ungefär hur min mage mår då.
Under helgen så bygger jag på mig och sen har jag hela veckan till att ta bort det igen. Med tanke på hur dåligt det gått med promenaderna gör det inte lättare. Här kommer mina steg i alla fall:
Fredag 7 460
lördag 4 978
söndag 0
måndag 0
tisdag 0
onsdag 14 323 snabba 8 129
torsdag 8 578

Nu är det ju inte så att jag legat som en död sill söndag till och med tisdag utan jag har rört mig så lite att jag inte ens sett anledningen till att ta på mig räknaren. Det är ju jag och c-uppsatsen nu menar jag.

Vad har jag fått för resultat då?
87,5!!!! nej nej, vad säger jag, jag menar ju 85,7... va? nej nej, sorry, fel igen. 78,5! Nej! förlåt, vad jag är virrig....


*Trumvirvel*


75,8!

Ett minus på 0,9 (oj så jämnviktigt det känns) Det känns som om jag kommer komma ikapp jämnvikten precis lagom tills nästa fredag och så åker jag på kryssningen och sen får jag börja om från början igen.

Om någon undrar varför jag krånglade med olika vikter fram och tillbaka så var det inte bara för att skrytit visa upp en massa olika siffror som jag gått igenom under min resa. Anledningen till att jag skrev så är för att det är så jag tänker. Jag väger mig direkt efter dagliga morgonbesöken före frukosten. Efter det gör jag mig iordning och tar barn till omsorg och äter frukost och sen gör jag mitt inlägg. Då är det viktigt att jag kommer ihåg vad siffrorna visade där i den suddiga morgontimman då hjärnan inte riktigt satt igång igen. Därför brukar jag gå och upprepa siffrorna några gånger för att jag ska komma ihåg dom och då har det ändrat sig i huvudet på mig hela tiden. Jag börjar med 75,8 som förvandlas till 78, 5 som snabbt går över till 85,7 för att slutligen stanna på 87,5 då jag stannar upp och funderar på vad tusan jag just sa för mig själv och får börja om från början igen.

Undrar om hjärnan har lite svårt att acceptera att jag faktiskt gått ner alla dom här kilona.

Planer inför veckan:
att gå mer!
att ta det lugnare nu i helgen!
att ha gått ner under 75 till nästa fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive