måndag 24 november 2008

Jag överlevde den flytande köttmarknaden

Jag var i väg på kryssning i helgen med viktsnackstjejerna. Det var trevligt. Jag valde denna resa framför årliga overallsresan som jag brukar åka annars. Vad är då skillnaderna och likheterna mellan en resa med fulla stundeter i overall och en uppklätt finfolk på en sofistikerad resa? (detta utan att ha utfört någon vetenskaplig undersökning eller att jag har något som helst statestik som underlag, det var mest iaktagelser och förutfattade meningar)

Fylla: samma
one night stands: kan tänka mig att det är ungefär samma
ragg: mer utstuderade ragg på denna båten
Män som utgör agendan: garanterat mer på denna båten
uppklätt: garanterat mer den här båten
Medleålder: garanterat högre på den här båten
Otrohet: tror att det var mer förekommande på den här båten

Gänget från viktsnack var jättetrevliga men en köttmarknadskryss är något jag nu gjort men jag kommer nog inte att ta mig iväg på det igen. Vi träffades, umgicks i baren, gjorde i ordning oss, åt julbord, köpte tax free, förfestade i en hytt (femton snygga brudar inklämda i ett litet utrymme), skönsång i form av "främling" på kareoken, alla femton, tillsammans, champagnsbjuss av festande maffiosos i baren (när jag kom till bordet var det två flaskor där, fick höra att det inte var de första och de var garanterat inte de sista innan jag lämnade sällskapet), lite styrdans och så för min del: sängen!

Jag hade gått runt och letat efter folk som bara försvunnit från bordet men hittade dem inte så därför hade jag gett upp. Jag fick höra dagen efter att dom hade stått på dansgolvet och röjt, hade jag sett det hade jag nog blivit uppe lite till, men jag tror att mitt undermedvetna gjorde mig selektivt blind i det avseendet för den ville gå och lägga min kropp. Jag hann se slutet av Lida innan jag somnade så jag fick sköna drömmar.

På vilket sätt vill jag påstå att det var mer ragg på den här båten jämfört med overallsresorna, jo så fort man råkade sitta still någonstans så kom nån snubbe fram och försökte ragga in en i hytt hytt på "en drink", så fort man gick ut ur sin hytt så blev man påhoppad av några snubbar som ville få in en i sin hytt, när vi öppnade dörren till förfesthytten som var det killar som utbrast höga tjut av lycka och kom in och började stöta friskt. När man är på overallsresa så upplever jag att könet inte spelar någon roll, man hoppar in i hytten vad det än är för folk och det finns inte några krav på att man ska vara, attraktiv på samma sätt som här. Jag har helt enklet varit gift för länge och legat av mig i det avseendet, för jag hängde inte riktigt med där tror jag. Jag ska nog hålla mig till Kåren eller knypplarföreningen i fortsättningen. För jag känner mig uppenbarligen inte hemma i alla församlingar.

Sista måltiden med gänget på söndagen

En mycket lustig liten incident: när vi gick på båten stod jag och marie och pratade med en mycket gemytlig och trevlig liten gubbe som rökte pipa. Han påminde lite om en god vän till mig, Owe, jag kan tänka mig att han kommer vara sån när han blir ändre. I alla fall så träffade jag på honom vid rätt så många tillfällen och vi pratade lite varje gång. När jag befann mig på T-centralen och väntade på min buss så träffade jag på denna lilla trevliga man igen. Då fick jag veta att han var på väg till flygbussen för att flyga till Åland!!! Han kom ju precis från en Ålandskryssning varför inte bara kliva av när vi var i hamn. Nej, då hade han åkte båt till Åland för några dagar sedan för att lämpa av bilen på ön, flygt tillbaka, Ålandskryssningen fram och tillbaka för att nu åka till flygen för att flyga till åland och sen båt hem om några dagar men bilen igen. Snacka om snurrigt, vi skrattade en del åt detta där vi stod och huttrade i snöyran. Ålandskryssingen för honom var en konferans som höll på även på söndagen och det var därför han inte kunnat kliva av i hamn.

Tråkiga saker som hände var att en tjejs handväska försvann under kvällen som gjorde att hon hade ångest nästan hela söndagen innan den återfanns men då hade pengarna på ett undersligt sätt tagit slut. Men de spärrade korten var i alla fall kvar.
Här låg jag och lekta val
tyckte det kändes så där komist porrigt med speglar i taket

Det var mycket mat, kolsyrad dryck, mustiga öldrycker och sötsliskiga drinkar samt lite snacks till detta. Min mage kollapsade totalt, det kändes verkligen som om jag skulle explodera och jag klarade knappt av att varken röra på mig eller, ja, jag klarade inte av att röra på mig. Jag trodde att jag skulle ha gått upp en bit över åttio kilo, för jackans känns lite trång igen och jag känner mig helt enklet större och grövre igen. Jag var i valet och kvalet kring om jag skulle väga mig men bestämde mig för att jag ändå skulle göra en snabb damagereport för att se hur mycket jag måste bearbeta nu efter den totala katastrofen i mitt försök att hålla mig på 75 kilo.

Vikten stannade på 78,8 så jag jublade och bestämde mig för att jag inte behöver köra soppkurer utan kan bara försöka äta sunt och förnuftigt och röra på mig lite mer än jag gjort det senaste. Allt under åttio gör mig glad idag!

1. Tack för den recensionen! Ska försöka få tid över till att göra en egen ikväll (lovar inget). Bilder har jag en hel del dock...

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny

"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)

"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)