söndag 9 november 2008

Jag röjde igår

Och tog bort alla böcker som jag använt till förra delkursen. Dom rymde en hel resväska and then some. Inte konstigt att det blir rörigt här hemma när jag inte har någon fast arbetsplats utan sprider mina studier över hela vårt lilla hem. "Kontoret" är ju inte bara fullsmockat med allt vi inte använder, det börjar ju bli kallt nu också så då blir det ju att sitta i köket, vardagsrummet eller ligga inne i sovrummet som gäller och spåren går att följa från dag till dag.

Nu har jag ett hörn i köket att sitta på men jag använder än så länge inte så mycket litteratur ändå så det blir inte lika jobbigt... än...

Dagens planer:
  • Dammsuga av
  • baka
  • skapa
  • laga mat
  • plugga c-uppsats

Tror inte jag hinner vara så rastlös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive