måndag 10 november 2008

Apropå saker som försvinner

I dag när vi skulle iväg med bilen så hittade inte maken bilnycklarna. Jag var iväg och hämtade sonen och han ringde i desperation till mig för att höra om jag visste var dom kunde vara. Jag sa att jag hade starkt minne av att han tagit tillbaka sina egna bilnyckar från mig och mina borde ligga i några av mina byxor. Mina bilnyckar fanns i någon av byxfickorna, maken hittade dom och kom och hämtade upp oss.

Han hade inte hittat sin egen nyckel och hävdade med bestämdhet att jag hade hans nycklar.

Vi har åkt runt med bilen och nu har vi suttit och haft en trevlig kväll med Magnuz och lite kladdkaka. När maken skulle köra hem Magnuz kommer han ut i bilen, tar upp bilnycklarna och upptäcker att bilnycklarna sitter i tändningslåset. Förbryllat tittar han på nycklarna han hade i handen och hör och häpna, det var hans egna.

Inte nog med att han beskyllt en oskyldig person (det vill säga mig) att ha slarvat bort hans bilnycklar när han hållt på dom under hela tiden. Han lämnar dessutom kvar mina bilnycklar i bilen så jag inte skulle hitta dom när jag behövde dom, eller, ännu värre, nån annan hittar dom och tar bilen ifrån oss.

Ja jag säger då det.

Saker vi äger är bara ute efter att djävlas med oss, så är det helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive