torsdag 30 oktober 2008

Om någon undrar varför det är så tyst...

...så är det för att jag tentapluggar.

Jag ska besvara frågan om vad skillnaden är mellan manlig och kvinnlig missbrukskarriär är. Jag håller bara på att plöja igenom lite mer än en handfull tjocka, de flesta engelska, böcker för att svara på denna fråga. Förutom dessa böcker så har jag en handfull forskningsuppsatser samt en och annan föreläsning att utgå ifrån. Jag kommer alltså inte ha några problem att få tiden att gå några dagar framöver, problemet ligger mer i att få tiden att räcka till skulle jag kunna tro.

Jag tog en kortare paus och provade på Örebros Jensens Böfhouse. Jag har ätit på Stockholms Jensens och även om vi var lite gnälliga över servicen på det stället så hade jag i vilket fall som helst mycket mer att klaga på i själva matupplevelsen på det här stället. Nä blir nog inte så många fler gånger. Sällskapet var det dock klass på!

Men en rolig liten detalj var nog ändå att vi
skulle betala summan 666,
det var jättekul!
(tycker jag med min rätt torra
och stappliga humor, enligt vissa)
Hoppas ni ursäktar den otroligt dåliga skärpan,
men man kanske kan se om man
sätter på sig grannens glasögon.
(alltså glasögonen, inte grannen, Bäääbs)

Nä nu ska jag kasta ner min näsa i "drunkenness, inebriety, and the disease concept" gud va kul jag ska ha. Tror jag behöver ett järn efter det!

Det ska bli så avslappnande att köra C-uppsats helt själv sen, bara den här tyngden släpper om foten först så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive