lördag 11 oktober 2008

Köpa vinterjacka - check!

Vi var på Marieberg en sväng nu på eftermiddagen för jag skulle hitta en bra vinterjacka. Nu kan jag förstås inte uttala mig kring hur bra den verkligen är när vintern slår till, men att den var snygg, det vet jag! Det jag blev mest glad över, när jag tittade i provspegeln, var att jag såg så jäkla smal ut. Jag menar, en vinterjacka med en tjock tröja under framhävde ändå det jag arbetat så hårt med det senaste året. Sist gång jag köpte jacka såg jag ut som en köttbulle iden. Glad i hågen så kastade jag fram 498 riksdaler till kassörskan och tog med jackan hem. Väl hemma körde maken en fotosession utanför huset så alla ska få se hur snyggt den sitter på mig.

Här kan ni se modell Perny
ta några lediga steg längs gatan
med den nya jackan som framhäver
de bortslarvade kilona.

Här har Perny gjort en tjusig svängom
och stannat i en tjusig pose.
Se hur ledigt jackan följer kroppen
och fortfarande visar upp den
tunnare kroppen än vad den en gång var.

Väl framme vid huset gröna väggar
gör Perny ännu en sista pose
innan hon äntrar huset.

Jag är nöjd med köpet och hoppas jag är det även efter att kölden bitit tag i Sveriges avlånga land.

3 kommentarer:

  1. Snygg vinterjacka! Och du passar jättebra i den, som handen i handsken. :D

    Lördagskramar Liselott

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar. Jo den sitter som skräddarsydd känns det som. Får hoppas att dengör det när man få in lite mer kläder innanför också. Lördagskramar till dig med

    SvaraRadera
  3. Skitsnygg jacka!! Klär dig super!
    Krams

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive