söndag 12 oktober 2008

Jag är ett tekniskt miffo

det måste vara så helt enkelt.

Så fort jag ska försöka mig på något tekniskt så går det åt helsicke. Situationer som när jag och Bäääbs skulle plugga på en söndag och varken hennes eller mitt kort fungerade, uppstår allt för ofta! Jag har personligen blivit utslängd från internet och allt för ofta gör jag saker för att få igång prylar eller vad det nu kan vara och det fungerar inte men så fort min man kommer och gör samma sak, ja då funkar det!

Det som inte fungerar för mig nu är att fixa ett enkelt bildspel här på bloggen. Jag knappar in att jag vill ha flickl och mitt användarnamn, men ändå kommer en massa mysko bilder på båtar och annan skit fram. Jag börjar bli lite trött på det nu.

En annan teknisk grej som jag inte får till är mobilbloggning. Det går också käpprätt åt... ja ni kan ju ana vilket håll jag skulle nämna.

När det någon där ute som kan hjälpa mig, förklara hur tusan jag ska göra, för jag vill också vara med i gamet!

Och nej Magnuz! Det är inte för att jag är kvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive