söndag 5 oktober 2008

Grattis!!


Vad är det för dag idag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag!
För det är bloggens födelsedag!

För precis ett år sedan satt jag vid min gamla bärbara dator och
skapade denna blogg med dessa ord:

"Ja och så börjar man på ännu en blogg. Men det känns som om detta är en bättre blogg än andra bloggar, plottriga bloggar som tillhör lunaraktiga forum där man gärna ska skriva "kjamizaj" eller göra konstiga, fullständigt obegripliga avstavningar eller låta grammatiken löpa amok över sidan.

Nä, det är här jag ska spendera min dyrbara tid, som jag inte har egentligen eftersom jag alltid har tusen projekt på gång, tre romaner att skriva och en examen att ta. Nu känns mitt liv helt plötsligt mycket seriösare :)

En kort beskrivning av mig skulle vara:

en socionomstuderande småbarnsmamma som aktiverat sig genom kåren för att göra studietiden lättare för alla studerande föräldrar. En fru, vän, kritiker, tyckare och overallare som gärna åker iväg med galna studenter, med helkroppsmundering full av tygmärken med olika uppmaningar om studier eller alkohol på. En partypingla som gärna avslutar veckan studsandes till någon galen musik tillsammans med de små, eller med studenter på kårhuset, skillnaden är hårfin.

Och så har jag varit scout också...

Jag har åsikter om politik, musik, kläder... ja allt!"

Sedan den dagen har det blivit 488 inlägg. Det är i genomsnitt mer än ett inlägg om dagen så jag måste säga att jag inte legat på latsidan. Sedan den dagen har jag blivit godkänd i två kursen, kommit ett år närmre min examen, jag har gått ner trettio kilo, jag har skrivit 4 kapitel på min bok (som jag ändå ska revidera totalt), jag har varit på minst två overallsresor och jag hoppas att jag bivit visare under året som gott.

Nu ser jag fram emot ännu ett år och med ännu mer vishet och kunskap samt minus 10 kilo till på vågen. Häng med!

2 kommentarer:

  1. Ja må den leva, ja må den leva, ja må den leva uti hundrade år. Förutsatt att du själv lever så pass länge naturligtvis ;)

    Tack för att du har givit mig ett [vettigt] tidsfördriv!

    SvaraRadera
  2. Ja, grattis då till ett år med denna bloggen:-)

    Det har varit intressant läsning även om jag har varit dålig på att kommentera.

    Men grattis än en gång...

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive