torsdag 16 oktober 2008

Första dagen på upptrappningen

jag har hållt mig till lite lite lite mat så som man ska göra på upptrappningen. Lunchen bestod av 50g lax och lite gurka och paprika. Kalle var så nöjd över att jag gått över till mat igen, han är en av de som bett mig äta en smörgås hela tiden under helfarten.

Jag mådde i alla fall bra av köttbullarna i går kväll och nu till middag så lagade jag pannkakor till barnen. Jag var inte så sugen på att ta pannkaka med sylt men jag tänkte att jag i alla fall kunde äta litepannkaka så jag gjorde crepes. Pannkakorna jag gjorde var på dinkelmjöl och lättmjölk. Fyllningen jag gjorde var gjord på kantareller, lättmjölk och minifraiche samt kryddat med lite peppar, salt och soya.

Jag är lite osäker på om det var det bästa att äta på första dagens upptrappning men jag har ju bara gått en och en halv vecka och det var ju så gott... lite trött i magen är jag kan jag erkänna men jag är riktigt sugen på en till :D

Jag åt bara en halv crepes, 50 gram och halva tallriken var grönsaker, vi får väl se vad kroppen hinner säga innan solen går upp igen.

Annars har första dagen gått bra och jag känner mig rätt så nöjd med att vara tillbaka på mat igen, men det är ju lite mer planering och krångel förståss, men sånt är ju livet :)

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive