söndag 12 oktober 2008

Dag 7/35


Nu är snart en femtedel avklarat av den stränga dieten, beroende på hur mycket jag går ner vill säga. Jag kommer ju inte fortsätta om jag går ner under 68 kilo.

I dag var vi på svägerskans 45-årsmottagning och makens systerssons 22-årsmottagning. Det bjöds på två tårtor, antal olika kakor och sockerbullar. Hon hade till och med bakat GI-kakor *suck* och jag satt med mitt te. Jag frågade lite fint om jag kunde ta med en liten kaka och smaka på när dieten var över men hon sa att jag skulle få receptet istället. Självklart blev det frågande blickar på mig och jag fick försöka förklara mig, men som någon sa, att då blev det ju mer över till dom. Jag måste erkänna att jag känner mig jätteoartig när jag inte ens smakar på godsakerna och det var nästan så jag funderade över om det varit bättre om jag kommit med någon ursäkt om att inte åka alls, men jag vill ju gärna träffa allihopa.

Jag satt genom hela fikastunden och såg på medan de andra njöt av godsakerna, men jag förväntar mig att få lön för mödan i morgon. Ett problem som uppstod var däremot att jag glömde kvar mellanmålet hemma som jag så fint hade förberett till avfärden. Det var lite mycket tjat med dottern som gjorde att jag glömde kvar det hemma. Sen fick min son en astma-attack (vi tror han är allergisk mot hundar nu, har aldrig hänt förut) så vi fick åka hem. Jag var lite stingslig innan jag fått i mig min drink men nu känns livet lite mer uthärdligt igen.

Jag har inte hunnit promenera något nu på kvällen men jag kanske kan komma iväg någon i kväll efter nattningen av barnen, annars har jag hittills gått 1277 steg och inga av dessa är av snabb karaktär. Jag rapporterar senare om jag kommer iväg, annars får jag väl leva med detta pinsamma stegresultat.

Är det någon som vågar gissa sig på hur många kilon som jag gått ner den första veckan på helfart?
1 kg
2 kg
3 kg
4 kg
eller
5 kg?

Svaret kommer i morgon!

3 kommentarer:

  1. Jag gissar på att du gått ner något mellan 3-4 kg. Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på att du gått ner 3 kg!
    Kram cissi

    SvaraRadera
  3. Zizzi, jag tycker det är roligt att du skrev din gissning en minut efter att facit kommit upp på bloggen :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive