fredag 10 oktober 2008

Dag 5/35

Nu återstår det bara 30 dagar, eller runt tio kilo,
beroende på vad som kommer först.

I dag kom sparkarna. Ja sparkarna de är rörelserna i magen som känns precis som fostersparkar. De som varit gravida förstår precis vad jag menar. Första gången jag gick igenom en helfart så blev jag jätteorolig över att jag skulle vara gravid, nu vet jag bättre vad det är. Det är troligtvis tarmrörelser som är rätt så kraftiga, lite läskigt men ändå lite häftigt, att det rör sig så mycket där inne bara för att man ändrar sin kost, lite...drastiskt.

I dag var första stora prövningen, fredagsmyset. Jag köpte pizza till barnen och maken på vägen när jag hämtade barnen och sen var det film och pizzamys. Sen kom maken hem och det tunga artelleriet kom fram och jag tog mp3:n och tog en promenix. När jag kom hem ville dottern mata mig med nötkräm, men hon fick inte för varken mig eller maken så jag slapp.

Jag har varit dålig på vattnet och det har nog bara gått åt ungefär 2,5 liter är jag rädd, men jag ska nog kunna göra bättre ifrån mig i morgon då jag ska plugga massor. Jag städade i eftermiddags istället för att plugga, tar igen plugget i helgen men huset var tvungen att göras något åt innan jag skulle få fullständig fnatt. Städning hjälper till i arbetet mot kilona och stegräknaren visade på en hel del steg när jag galloperade genom huset med en det ena och en det andra.

Sammanlagt blev det 22 135 steg idag och utav dessa var 11 050 av snabbare karaktär.

Jag kommer nog sova gott i natt tror jag.

2 kommentarer:

  1. BRA KARAKTÄR!! du e superduktig!!! hmm kommer man att känna igen dig om 10 kilo??? HEJJAR PÅ!!!
    Men i sommar e de jag som sätter fart jag oxå!! Då jäklar!
    Krams från den lagligt tjocke ;-)

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att vi inte setts sedan festen på Frillesberg så får du nog tänka 20 kilo istället för tio ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive