lördag 13 september 2008

Sitter på mina händer

Grannarna undrar nog vad tusen håller på att hända. Jag måste plugga maken skulle åka och handla. Frågan var om han skulle ta med sig ungarna eller om dom skulle vara kvar hemma. Barnen själva ville vara kvar hemma och då fick dom det på vilkoret att dom snällt skulle sitta framför teven, titta på en film och låta mamma plugga i fred.

HA!!!


Sedan maken åkte har dom inte gjort annat än att bråka. Dottern har suttit och hoppat på sonens huvud medan han var inlindad i ett täcke. Jag var tvungen att handgripligen slita bort henne och frigöra den panikslagna pojken.

Sonen har sprungit efter mig och tjatat om att få spela (för att förklara den enerverande situationen så föreställ er en igel), när jag sagt nej eftersom vi redan hade den överenskommelsen och svaret inte borde vara till något chock för sonen, så började han kalla mig otäcka saker och skrika åt mig.

Dottern har kommit och talat om för mig att jag är elak som inte gör som sonen säger.

Dom har slagits med sonens nalle

Dom har slagits om sonens nalle

Jag gick och tog nallen ifrån barnen

sonen fick ett hysteriskt utbrott där han slog på mig för att få tillbaka sin nalle. Jag förklarade för honom att nallen skulle ligga på hans säng och vänta på honom så dom skulle slippa bråka om honom. Sonen skrek, slog och grät samt klängde sig fast i mina kläder.
I snapt!

jag går ner på huk och talar högre och högre för att överrösta honom och det slutar med att vi hyseriskt skriker varandra i ansiktet (nej jag har inte tålamod hela vägen alla gånger) och jag för att få slut på det, kastar in nallen på hans säng och skuffar in honom i rummet efter och säger att han får väl vara med sin nalle, men i sitt rum och tyst ska han vara.

Det var detta hysteriska anfall som jag undrar om grannarna hörde och undrar lite vad dom tänkte om oss. Nu ska jag försöka få något plugg gjort... men jag är lite disträ... och hes.

3 kommentarer:

  1. Ok, jag ger mig! Du har värre pluggmiljö än vad jag har, haha :P

    SvaraRadera
  2. Syskon...kärlek *höll jag på att glömma att tillägga*

    Känner igen det där på något sätt. Vet inte varför. *ehum*

    Jag har aldrig förstått varför barnen måste ha exakt samma sak vid samma tid? Särskilt om ingen av dom ens kikat på just den saken.

    *skrattar*

    Ha en fin lördag!
    Kram liselott

    SvaraRadera
  3. Jag bäääbs, jag vann :p

    och precis som du säger liselott, varför? SOnen har skänkt en woodydocka till sin syster, tror du han inte ångrat sig nu?

    Förövrigt så sa min son, när maken kommit hem och jag satt och svor över vilken dålig mamma jag var idag, att jag inte alls var en dålig mamma utan världens bästa. Usch va söt han är, man får ju hål i tänderna.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive