måndag 15 september 2008

Resultat / Planering

Hur har det gått?
Först gick det lysande sen gick det dåligt för att förkorta det hela.
Min plan var att gå ner 1 kilo den här veckan, alltså att väga 81 idag och detta skulle jag göra genom att köra xtravaganzas halvfartsprogram. Det har jag gjort. Jag powerwalkade i måndags så det stod härliga till, jag gympade i tisdags, jag powerwalkade onsdags så det stod härliga till och sen har jag varit låst vid böckerna så det blev inte mer träning efter det.
Stegräknaren beskriver min vecka så här:
måndag: 11784
tisdag: 12763
onsdag: 8390
torsdag: 0 (glömde sätta på mig stegräknaren)
fredag: 0 (glömde sätta på mig stegräknaren)
lördag: 7 (glömde sätta på mig stegräknaren och tror att 7 representerar hur många gånger någon slog huvudet i den då den hängde i en krok över ingången till sovrummet)
söndag 5282

Hur gick det då?
jo resultatet av det hela blev
*trumvirvel*
+-0!!!

Jag måste erkänna att det känns lite tungt nu. Jag undviker socker och fett, kolhydrater och kalorier och jag unnar mig möjligtvis lite mörk choklad på helgen, alltså över 70% sådan. För att jag ska kunna gå ner måste jag helt enkelt äta ännu mindre och vara ännu hårdare. Hur ska det gå när jag ska äta normalt? Kommer jag gå upp igen då? Det verkar ju inte funka, finns det något att ta bort. Visst den mörka chokladen, men om jag knappt unnar mig något nu, mer än mörk choklad, då måste det ju betyda att jag inte kommer kunna unna mig något någonsin mer. Jag blir lite ledsen och nedstämd. Min plan var ju att jag skulle väga 80 nu om jag överhuvudtaget skulle kunna följa min kurva för att nå målet.

Jag har därför börjat fundera i lite mer extrema banor.

Min viktcoatch har redan sagt att hon tycker att jag ska köra på helfart igen och från början sa jag bara NEJ! men nu börjar jag fundera på det också. Om jag kastar mig in på helfarten så är det lättare att hålla mig ifrån unnandet eftersom det inte går att unna sig. Jag kämpar på med det i fem veckor och ser vart det tar mig. Jag hoppas då på att ha kommit ner till 70 kilo och så får jag arbeta på att hålla mig där istället. När jag klarar det, vilket kommer vara en utmaning i sig, så kan jag långsamt arbeta neråt, om jag vill. Om jag väger 70 så kommer jag i alla fall ligga inom ramen för hälsosam vikt, och det är det viktigaste *nästan lite fynidgt sagt*

Jag är i planeringsfasen och funderingsfasen kring detta. Sist gång jag försökte mig på helfarten så gick det inte så bra men jag tror jag är mer pepp den här gången.

Veckans planering är att följa xtravaganzas halvfartsprogram.
Måndag promenera
tisdag promenera
onsdag gympa
torsdag promenera
fredag promenera
helgen promenader.

Om jag kör igång på helfart igen så blir det på måndag och i så fall börjar jag med mat igen någon gång runt vecka 44, alltså i god tid innan kryssningen som jag ska iväg på i november.


2 kommentarer:

  1. hej! Kikade in eftersom jag läser på aff. Tycker du vart jätteduktig, och det kan vara så där envetet svårt och stilla ibland, Rätt vad det är så rasllar det till och du tappar några kilo. INTE ge upp! Du kommer fixa detta! Och så angående röstningen däruppe, du borde ha som alternativ : Hittat hit via viktsnack! ;) /Ebba (& kidsen)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja det har du rätt i, hittat hit via AFF :)
    Men det går väl som länk kan jag tänka.
    Jo jag vet det där med rasslet men jag är ändå lite trött på stiltjen. Jag ska inte ge upp, jag ska bara boosta helt enkelt.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive