måndag 1 september 2008

Resultat / Planering

Den 23 augusti planerade jag fram vad jag skulle uppnå tills idag. Nu återstår frågan, lyckades jag?
I fråga om god energi skulle jag hålla mig till xtravaganzas halvfartsdiet. Jag gjorde det i så lång utsträckning som möjligt om man räknar bort onsdagens pizza och godis. I helgen när jag var på kurs så var det svårt att äta som jag borde eftersom den sallad de bjöd på som skulle räcka till alla, var ungefär så mycket som jag äter själv. Det blev alltså lite potatis och annat skräp. I går hade vi en kräftskiva med mina föräldrar och jag är så svag för vitlöksbröd så jag kunde inte hålla smaklökarna borta.

Rörelseglädjen då? Hur gick det med den?
Jag blev sjuk på tisdagen och på grund av det har jag inte rört mig mer än det absolut nödvändigaste under i stort sett hela veckan. Måndagen sprang jag, men annars... inget.

Min plan var att gå ner 2 kilo, hur gick det *trumvirvel*
resultat -3,3 kilo!

Planering för veckan som kommer:
Idag har jag haft en timmes powerwalk och jag har hållit mig till xtravaganzas halvfartsdiet.
Jag har gått 16952 steg
aerobicsteg 9687 steg

Jag ska resterande vecka fortsätta äta enligt xtravaganzas halvfartsdiet och jag ska röra på mig varje dag:
tisdag: Power Walk och gympa
osdag: Power Walk
torsdag: Gympa
Fredag: power walk
Lördag och söndag ska jag promenera.

Mitt mål: att gå ner ett kilo tills 8:e september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive