fredag 26 september 2008

Jag vart utmanad av Pernilla 14 september

Känner att det är dags att göra något åt det nu.

1. Har du någonsin fått något du skrivit publicerat?
Jag bar på ett skrivarläger i mellanstadiet. Då fick jag en dikt publicerad, annars tror jag inte att det blivit något mer.

2. Vad skriver du på just nu/vad skulle du skriva på just nu om du hade tid?
Jag skriver på en socialpsykologisk liten historia med twist. Jag håller dock på med att skriva på hemtenta och c-uppsats samtidigt så det blir inte många ord på boken är jag rädd.

3. Har du någonsin skickat in ett manus till ett förlag? I så fall, vad hette det, när skickades det in, till vilket förlag och vad sa de?
Nej så långt har jag aldrig kommit, har hittills bara skrivit för byrålådan är jag rädd.

4. I vilken genre skriver du?
Ja du, säg det. Jag gillar att skriva historier med twist, det är övernaturligt men i vardagen och gärna plötsligt så man inte riktigt är beredd på det. Jag vet inte vilken genre det är, jag bara skriver det som jag känner för, nån annan får sätta in det i fack senare.

5. I vilken genre önskade du att du kunde skriva?
Thriller, kanske skräck.

6. Vilken är din svenska favoritförfattare?
Astrid Lindgren har jag haft många fina stunder med och så gillar jag Haag. Sen måste jag erkänna att jag inte är så bevandrad inom den svenska litteraturen.


7. Vilken är din icke-svenska favoritförfattare?
Stephen King, JRR Tolkien, Koontz, CS Lewis och många många fler. Det var dom jag kom på nu, jag har läst massor av böcker genom tiderna men jag är jättedålig på namn.
8. Vilken är din skämsförfattare (dvs en författare vars böcker du skäms lite för att du gillar)?
Ööööö, hm, nån jag skäms över. Tror sällan jag skäms över böcker om jag ska vara ärlig.


9. Vilken genre läser du helst?
Skräck, thriller och övernaturligt.

10. Vilken författare skulle du helst vilja träffa?
Haag verkar kul. Annars är det ju självklart the King himself, Stephen alltså :)

11. Vem skulle du helst vilja skrev en blurb på din bok?
Erik Flygare och Björn Johansson samt Odd Lindberg, mina socialpsykologlärare på universitetet :) annars är det så klart Stephen King.

Så ska jag utmana folk också...
hm, skitsvårt men jag väljer väl:
Freddan Diamant
Zizzi
Infanterield
och
Aina

1 kommentar:

  1. Jag antar utmaningen efter helgen! Men vad är en blurb?
    Kram cissi

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive