måndag 15 september 2008

hysteriskt på campus

I dag hade vi seminariet som jag bävat så för. Vår grupp var grym, vår grupp var cool, vår grupp ägde! Men jag kände mig så tyst.

Jag och Bäääbs öppnade med de olika undersökningarna som vi krossade och sen gick vår grupp vidare på att förklara faran med sjukdomsbegreppen, att labialisera någon som sjuk eller som bord kriminell samt diagnosens makt. Vi avslutade med maktdiskussionerna kring att peka ut kriminella som något som tillhör personen istället för en handling och gjorde kopplingar till nazityskland och kommunismens sovjet. Sen blev det allmän diskussion och Odd stenansiktet Lindberg ställde frågor utifrån det vi tagit upp. Där sket det sig grundlig för mig.

Vanligtvis brukar jag vara den där pratiga som analyserar och snackar som en galning men inte nu, jag fick total tunghäfta. Det var något av det värsta jag varit med om. Så fort en fråga kom upp så började jag tänka och formulera mig i huvudet på vad jag skulle säga så det inte skulle bli fel och när jag var klar med det så hade antingen någon annan huggit eller så hade vi gått vidare och lämnat ämnet. Det blev bara svårare och svårare att öppna munnen och efter ett tag satt jag bara och tänkte på hur tydligt det märktes att jag inte var med i diskussionen. Till slut var jag säker på att alla skulle bli godkända utom jag och jag fick ondare och ondare i magen. Det enda jag sa under hela diskussionen var "there is no spon" vilket jag inte vet om det anses vara så speciellt givande.

Vi blev i alla fall godkända och när vi blivit det så rann det bara av oss och jag kände mig nästan hög resten av dagen. Jag och Bäääbs gick och fnittrade oss fram i långhuskorridoren och genom hela lunchen.

Efter lunchen skulle vi gå och försöka få ordning på våra studentkort eftersom dom uppenbarligen inte funkat när vi försökte plugga dagen innan. Vi hade ju varken kommit in i entréerna eller in i datasalarna. Vi gick till säkerhetsavdelningen som började forska i ämnet. Vill inte påstå att vi blev mindre flamsiga där. Nej!

Till att börja med fick vi veta att av 4000 kort så har det varit problem med kanske 7 och vad är då oddsen att just våra två skulle vara två av dessa sju, vi två som går i samma klass, har fixat korten på helt olika tillfällen och på olika ställen samt registrerat dom på helt olika tillfällen och ska plugga ihop på en söndag, tillsammans. Oddsen är ju minimala, men så vart det!

Skämten haglade och vid ett tillfälle när en av killarna var iväg för att prova mitt kort så fungerade inte hans kort när han skulle in igen. Han svor och såg lite småoroad eftersom han var rädd att han avregistrerat alla kort på campus. När han kom tillbaka till kontoret igen så satt de andra tre och fnittrade åt honom då det var de som hade avkodat honom tillfälligt bara för att jävlas. Dom har i alla fall snott våra kort i några dagar och vi har fått tillfälliga rosa söta små kort som vi får leva med tills de har utrönt problemet. Jag har förklarat för dem att det är JAG som är problemet. Jag är en sådan där teknisk spetälsk eller liknande, tekniska prylar funkar bara inte när jag är i närheten. Jag är en av de som blivit utslängd från Internet och som inte får saker att funka även om jag gör precis likadant som alla andra. Att de vågade ha mig sittande bredvid två datorer samtidigt var modigt, eller bara dumt.



Annat vi hade väldigt roligt åt var denna film som stod i bokhyllan. Jag frågade om dom hade haft en omröstning.


Jag sa att jag ville ha en pin med den texten och så ville jag ha texten ”skyll inte på mig, jag röstade nej” snacka om att kunna svära sig fri i alla tillfällen. Jag vill jobba inom brandkåren med den pinnen.

1 kommentar:

  1. Idag har varit den absolut bästa dagen på väääldigt länge. Jag har fortfarande kramp i kinderna efter allt fnitter. Dessutom är jag hemligt kär i säkerhetskillarna bara för att de var lika flamsiga som vi :)

    Ses imorgon!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive