söndag 21 september 2008

Föräldrabarndagen

I dag var det föräldrakommitténs föräldrabarndag som hade barnkalas som tema. Uppslutningen var stor mot tidigare år och barnen fyllde nästan vårat långbord så föräldrarna fick sätta sig på de runda borden. Vi hade lite lekar och sedan var det fika med information. Det varkade vara en positiv grupp och vi kanske till och med kan se några engagerade framöver, något Fredrik får arbeta på då jag går i pension, eller vad man ska kalla det.

Förväntansfulla barn som väntar på fika

Fikande föräldar, medan fadrarna engagerade barnen på annat håll.

En representant från kåren som var och informerade

De bjöds på tårta, hembakade bullar och hembakade muffins.
Man hörde att det var positivt bemött när folk utbrast
"Mmmm, det ser ju hembakat ut det här"
Paulina och Carro har lagt ner ett hejdundrande bra jobb där,
jag gjorde tårtan.

Barnen fick avslutningsvis en liten gottepåse
innehållande en klementin, en serpentin, en ballong
och en kylskåpsmagnet föreställande bilarna från filmen bilar.

Stort tack till:
alla fadrar som tog hand om barnen jättefint,
SOBRA som ställt upp ekonomiskt,
Magnuz som stöttat mig i utförandet
och alla andra som gjort denna dagen möjlig



Tänk den som ändå fick vila nu, men nej ser du, här ska städas!
(vill också tillägga att jag inte så mycket som smakade på bakverken)

3 kommentarer:

  1. En gottepåse utan godis? Och nej, frukt är inte godis!

    SvaraRadera
  2. Vi bestämde det tillsammans eftersom det är så på tapeten med godis och socker till barn. De andra tyckte att vi skulle ta en frukt istället för en tablettask och jag kunde ta vilken vändning som helst kände jag.

    Inte lika stor risk för negativa diskussioner med en klementin

    SvaraRadera
  3. Vilken schyrrans tårta!

    Det där känner man igen, sitta och vänta, fika och komma fram till bra beslut. Men oftast går det bra. :)

    Kram Liselott

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive