lördag 20 september 2008

Angående dieten

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mig själv och måste nästan klappa mig själv uppmuntrande på axeln. Jag har skött mig så jäkla bra. Jag var ju ute igår och trots motgångarna i mina försök att bara dricka vatten, så drack jag ändå inget annat än vatten.

Jag åt en powerbar och innan jag gick ut så hade jag gått 18545 steg varav 11678 var snabba steg. Eftersom jag glömde stegräknaren hemma så kan jag inte säga hur många steg jag tog totalt, men jag har en stark känsla av att det är närmre 30 000 i slutändan.

Nu ska jag bara ta mig igenom ungarnas godisdag och söndagens förädrabarndag så är jag home free för den här veckan och måndagens vägning.

Shit va spännande, jag vill väga mig nu, men jag får inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive