lördag 23 augusti 2008

veckoplanering

Det har ju gått käpprätt åt helvete för mig de senaste dagarna och jag har därför bestämt dig för att börja föra en ordentlig veckoplanering. Jag kommer lägga upp den och även ge feedback på hur det gått, dag för dag, med min veckoplanering. Den här veckan kommer jag att innefatta även lördag och söndag nu i början, alltså blir två helger med i planeringan. Here goes:

Lördag:
God energi - jag kommer hålla mig till xtravaganzas matintag i form av mellanmål och måltider. Jag kommer däremot låta mig äta något gott på kvällen i form av lite godis, en bulle och några kakor. Jag kommer däremot att lägga på ett fat innan exakt vad jag får stoppa i mig så det inte kaos som i går.
Rörelseglädje- jag kommer städa och klippa gräset samt vara med barnen och allt vad det innebär.

Söndag:
God energi- Jag kommer strikt hålla mig till xtravaganzas matintag förutom att jag kommer äta en grov smörgås till frukost. Inget extra intag på kvällen.
Rörelseglädje- en rejäl promenad på morgonen och fitboarden.

Övriga veckan:
God energi: ska hålla mig strikt till xtravaganzas diet fram till fredagen då jag ska på kurs. På kursen ska jag försöka hålla mig till dieten men jag kommer låta mig gå ur ramarna och äta "förbjuden frukt" i viss utsträckning.
Rörelseglädje: jag ska promenera varje dag och jag ska springa till universitetet på måndagen och onsdagen (7 kilometer)

Mål, att gå ner 2 kilo denna veckan. Borde inte vara helt omöjligt eftersom kilona sitter lite löst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive