onsdag 13 augusti 2008

Spontanresa


I början av sommaren var vi iväg till Norrland och häckade där i två veckor. Sedan var det planerat att vi skulle till Stockholm och häcka där i två veckor. Barnen var inte överrens med mig om den planen för de bara grät och skrek över att dom ville hem igen. Jag kände inte att jag kunde roa mig med två barn som grät. Jag hann aldrig träffa Cissi eller Charlie eller Jenny eller Karin eller någon annan av alla som jag känner uppe i Stockholm.

På måndag börjar sonen skolan och då kan man säga att sommarens spontanitet går upp i rök. Därför kom jag på den roliga idén att vi kunde superduperspontant åka och hälsa på mina föräldrar nu i morgon. Maken ska ju ändå jobba hela helgen och det härkänns som sista chansen att åka. Det ska bli mysigt och inte bara det, jag får träffa viktsnackstjejerna från Stockholm. Det ska bli trevligt. Vi ska se om jag hinner klämma in några fler.

Cissi, jag ringer dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive