söndag 10 augusti 2008

Party party

Efter att ha skött mig examplariskt hela dagen i matväg genom att ha ätit:
till frukost ett ägg, en grov skinksmörgås och en kopp te
mellanmål en xtravaganzadrink
lunch kycklingspett med grönsaksröra
mellanmål en xtravaganzadrink
så började dekadensen.

Först skålade jag och Jenny i två glas vin inne i köket medan jag höll på med salladen. Hennes dotter Julia fick dricka svag cider, hon är ju inte arton än, men det blev ju lite vinlikt i alla fall.

Middagen kan jag inte klaga på i fråga om kalorier eller dylikt, den var riktigt bra, jag hade ju ändå planerat den själv. Grillbit med coleslaw och en riktigt god sallad till det men så kom ju ölen in i bilden förståss, och godiset, och snacksen och tårtan...

Tiden flög som vanligt när man har klockhandlare på besök så nu sitter man här och solen har gått ner.


Och suddigt är det också.

Kanske lika bra att gå och lägga sig då.

Citat från kvällen:
F: men du förstår dig ju inte på musik
J: men du spelar ju för högt, trummhinnorna kan ju spricka
F: ja men du förstår ju inte, man ska spela precis så högt att det är på gränsen att trumhinnorna ska spricka, det är då det är som bäst
J: ja men varje gång du har lånat min stereo så är ljudet uppvridet jättehögt
F: ja men du förstår dig ju inte på musik!

En detalj J är sexton och F är 34, annars har man hört diskussionen förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive