torsdag 28 augusti 2008

Dagsrapport

När jag vaknade i morse så mådde jag så väldigt mycket bättre. Jaghar varit igång hela dagen och städa och fixat (syns dock inte) och jag hade fått för mig att ta en promenad nu på kvällen, efter föräldramötet på dagis. Maken jobbade hårt med att avråda mig och när mötet var slut kände jag att han hade haft rätt. Kroppen var mör och det bästa skulle vara att promenera direkt hem och ta igen mig inför resan i morgon.


Frukost 8:00 en tallrik fil med blåbär och hallon,
pumpafrön, linfrön, solrosfrön och mandlar.

Mellanmål 10:30 ett glas xtravagnza chokladdryck

Lunch 12:10 kycklinggryta och en grönsallad


Mellanmål 14:45 2 äggmuffins och en kopp te

Middag: 17:20 stekt fisk med sås och kokta grönsaker.
En sallad till.

Ett äpple 18:30 på fikat på föräldramötet.

Kvällsmat 20:30 två äggmuffins och en kopp te.

Jag har som sagt inte motionerat speciellt hårt idag vilket gör att resultatet på stegräknaren blir:
10342 steg
0 aerobicsteg
377 förbrända kcal
21,1 grams viktminskning
4,13 kilometer

2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen dina foton! Jag blir sååå hungrig när jag ser de.
    Säger de inte att man ska ta 10 000 steg per dag för att bränna mest? Eller är det 20 000?
    Kram cissi

    SvaraRadera
  2. I så fall måste det vara 20 000 för 10 000 var inte långt vill jag lova :D bara städning och lämning och hämtning av barnen ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive