fredag 1 augusti 2008

Contronfreaket Perny har varit i farten igen

Förlåt Steven, jag hoppas verkligen att du inte tog illa upp och jag hoppas att du struntar i vad jag säger och kör ditt räjs!

I går fick jag samtal utav min kära vän och kollega Kalle som undrade om jag vill hjälpa en vän till honom i en fråga om radiointervju. Det var en intervju som handlade om bemötande av HBT-person inom socialtjänsten och nu hade dom kommit till punkten då dom ville se hur mycket vi jobbade med frågan inom utbildningen. Mycket intressant måste jag säga men frågan som väcktes hos mig var "Vad hade jag att säga om det hela?"

Visst, jag skulle säkert kunna ha massor att säga om det men känner inte att det direkt är min expertice. Dessutom är det ju så att jag redan blivit intervjuad två gånger tidigare i frågan om föräldraskap och studier vilket är det som jag lagt ner min själ i. Kalle sa att dom ville ha någon som var engagerad, jag satt ju som ledarmot i SOBRAS styrelse för ett år sedan *harkel* men det känns inte aktuellt längre. Sedan dess har jag bara jobbat med föräldrafrågor och om jag skulle hoppa in i den här frågan och höras i radio så känner jag att vissa kanske skulle säga att "jaha, den där är ju bara ute efter att synas och höras" och så skulle dom inte ta något jag säger på allvar längre.

Därför avböjde jag men jag lovade att försöka hitta någon annan som kanske skulle kunna ställa upp. Först tänkte jag på min kära vän och kollega Bääbs som satt i styrelsen samtidigt som mig, hon går i min klass och har även varit engagerad i fullmäktige på universitetet. Perfekt tänkte jag och ringde henne, men nej, hon tyckte inte att hon var perfekt för ändamålet men hade ett bättre förslag, Steven. Steven satt som vice ordförande när jag satt i styrelsen, han satt som ordförande förra året och har nu blivit invald som utbildningsbevakare inom socialt arbete samtidigt som han pluggar till socionom. Ja men för tusan, han ÄR ju perfekt!

Jag fick tag på Steven och frågade om han kunde vara intresserad, jag gav honom telefonnumret till han som skulle intervjua och sen gjorde jag en helt korkad sak, jag kom med råd inför intervjun. Va fan! Vad är jag för jävla besserwisser!!!! Stryk skulle jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive