måndag 21 juli 2008

Varning!!!

Tänk på vad du har på dig när du går och handlar på ICA!!!

Maken har idag på sig ett par svarta byxor och en röd piké-tröjja med ferraritryck. Han handlade på ICA på väg hem från jobbet och stod och kikade i en reakorg då en kvinna kom fram och frågade "Finns detta påslakan i rött också?" varpå min make svarade "Oj, nu tror du att jag jobbar här!" varpå hon svarade "Ja..." Han fick henne att förstå att så inte var fallet och sedan skämtade han lite med en annan kille om att det kanske var lite farligt att ha en röd tröjja och svarta byxor på sig på ica.

Här tror man självklart att historien är slut, men icke sa nicke.

Maken var tvungen att åka iväg till ICA igen för att handla lite grejer nu på kvällen och när han kom hem så visade han mig tre fingrar och bad mig gissa vad de symboliserade. De symboliserade hur många gånger han blev förväxlad med en ica-anställd denna gången.

Först var det en kvinna som kom fram vid ingången till utemöbelavdelningen. Hon började fråga om dyner.

Sen var den en person som bara hann säga "ursäkta" innan han upptäckte att maken inte var anställd i affären.

Den tredje var en ung man i tjugoårsåldern som kom fram och sa "Hej" varpå min man sa "Alltså jag jobbar inte här!" varpå ynglingen svarade "Oj, ursäkta, snygg tröjja" och så skrattade han och gick.

Maria!!! För guds skull, ICA förfaller, du måste komma tillbaka från semestern! Kunderna attackerar ju vem som helst i ren hysteri och förtvivlan!

1 kommentar:

  1. JAG VÄGRAR! tänker faktiskt ta ut mina två veckor! Men det går fort. jag är snart tillbaka. Förresten så är byxorna mörkgrå! =) /maria

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive