onsdag 30 juli 2008

I dag kom den

Min almenacka som jag beställt.
Det står "Pernys livsöversikt" på den och den är svart med vit text. Innuti står det att det är Pernys almenacka och om jag glömt den någonstans kan väl personen kontakta mig. Jag har valt att ha en att göra lista, för jag har alltid så mycket att göra, jag har en veckans lista eftersom jag brukar vara duktig på att lsita saker. Jag har en dagens träningsruta eftersom jag brukar försöka träna och så har jag en liten tidsruta för arbete eftersom jag ska jobba och kan vara bra att skriva upp hur mycket jag jobbar varje dag så jag har koll på det.

Jag är nöjd med den och när maken fick se den såg han allt lite avundsjuk ut. Han såg ut att vilja ha en själv. Men om jag beställer en almenacka idag kommer det inte att hinna hit i tid till hans födelsedag och det är ju synd.

Jag har redan hunnit skriva i mitt chema för den kommande terminen. Den börjar i september så det är precis lagom att börja ha den som skolalmenacka.

Nu ska jag fortsätta skriva på min bok. Tjingeling

2 kommentarer:

  1. Verkar ballt.. Varifrån beställde du den? :)

    SvaraRadera
  2. Tjohoo! Vad interaktivt. :D Fast det var ju väldans vad den vanliga textfärgen och länkfärgen liknade varandra.. ;P

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive