torsdag 31 juli 2008

En magisk gräns

I morse när jag ställde mig på vågen kände jag att "nu har jag passerat en farlig gräns"

Jag har gått upp farligt mycket, enligt mig. Nästan tio kilo sedan jag vände trenden från nergång till uppgång. Det känns hemskt tycker jag. Jag gick ner från 107 kilo och tänkte att dit vill jag aldrig igen. Jag har inte oroat mig för att komma dit igen, jag menar, det är ju en bra bit dit och jag kommer ju stanna på vägen då varningsklockorna börjar klämta.

Dom började klämta när jag ställe mig på vågen i morse. Jag har redan babblat massor om att jag är dålig på att hålla dieten och nu jäklar ska jag ta tagi det och jag har tillockmed skrivit ett kontrakt med mig själv, men nu blir jag riktigt orolig, hur mycket är bara prat och hur mycket kommer jag verkligen hålla dieten. Jag verkar ju vara riktigt kass på det här med karaktär.

I alla fall så åt jag en nyttig frukost, sprang en timme i värmen och nu har jag just njutit en god bit lax.

*kling klang kling klang* (mina varningsklockor som är i gång för fullt)

1 kommentar:

  1. Vi kanske skulle peppa varandra, själv gick jag upp 2-3 kilo på en vecka här för inte så längesen. Så från att ha gått ner nästan 15 kilo till att det minskade till cirka 10 kändes läskigt.

    Du vet ju att du kan om du vill tänker jag. Använd den motivation du hade ifrån början så ska du se att det kommer lösa sig efter hand. ;) Jag har precis kommit tillbaka på banan efter några månaders hårt slitande och önskande att man slapp kämpa mot kilona. Vi får hålla varandra i handen när suget faller på. :) Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive