lördag 19 juli 2008

Allting gick ju så bra, tills maken kom hem

Jag åt en GI-smörgås till frukost och te. Jag fortsatte dagen med en sån där drink som jag fått från xtravaganza. Till lunch blev det laxspett och en grönsakschiliröra och sallad. Till mellanmål tog jag lite nötter och middagen blev kyckling med stekta rotgrönsaker och en sallad. Sen började förfallet. Maken lockade med glass och inte vilken glass som helst utan baileysglass som är en av de godaste glassarna. På kvällen tar han fram en chokladkartong och suktar med och jag är så svag så jag tar och så serverar han en baileys i drickform också.

"Du ska ju börja banta i morgon så jag tänkte att du får väl äta lite gott innan du börjar"
"Jag började idag"
"Ups, förlåt. Men du kan ju alltid börja om i morgon"

Jag vet att jag inte kan skylla på min man, jag åt själv, han stoppade in sakerna i munnen på mig. Men med tanke på vilken dålig karaktär jag har, så kan man nästan säga att han gjorde det. Speciellt nu när jag inte röker längre, jag är så svag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive