fredag 27 juni 2008

Surfa runt

och hittade ännu en sån där fånig utmaning i en blogg. Jag tänkte bara prova lite för skojs skull och det blev så fånigt att jag nog skriver in det i min blogg. Man tar alltså dessa frågor som står här under men svaren hittar man i sin mobila sms-inkorg. Man öppnar mappen och så tar man första meningen i vart tionde inlägg. Så här blev mina:

Vad skulle du säga om din man var otrogen?
Det funkar bra för oss.

Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Jag har inte råd med sån lyx.

Vad säger din mamma innan du går och lägger dej?
Funkar tyvärr inte.

Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Kärlek är betydelsefull, men vänskap betyder mer.

Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Kunde jag låna nån bok av dig igen?

Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Passar nästa söndag?

Min absoluta favorit är vad jag skulle säga till gud, snacka om att putta honom on hold :D

1 kommentar:

  1. Hehe, vilka underbara svar det blev. Diggar också att du sätter Han Där Uppe på hold (fast det kanske straffar sig, vad vet jag?) :D

    Annars tycker jag att den första, om otroheten, var ett rätt skönt sarkastiskt konstaterande också.. :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive