tisdag 24 juni 2008

Nattlig joggingrunda

(skrivet vid halv två på natten men blogger vägrade ladda upp)
Jag skulle joggat i morse, men det blev aldrig så eftersom vi hade tre timmar att ställa hela huset till rätta inför finbesök från Göteborg.

Siri och Owe kom över med sina barn. Det var trevligt. Först använde vi lång tid till att laga mat tillsammans. Det brukar vara den största intresset vi har tillsammans, laga mat. Vi brukar fira nyår tillsammans och det brukar gå ut på att laga mat och nu när dom var över så där spontant, så var det laga mat som gällde igen.

Det blev kycklingsallad, jättegod.

Sen har jag suttit och jobbat med schema över min bok. Känns som om jag kommer någonstans och som om det lossnar litegran. Jag har fått till en del så det blir lättare att få ner det i rätt ordning. Vi får väl se hur det går. Jag har även hunnit skriva en liten novell, eller rättare sagt, ett minne i novellupplägg. Finns att läsa i min andra blogg.

Sen har jag hunnit älta mitt författande lite fram och tillbaka.

Och sist men inte minst så har jag postat ett brev och då passade jag på att klämma in en liten joggingrunda på kanske 400 meter. Men 400 meters joggingrunda är mer än ingen joggingrunda alls. I morgon däremot, då blir det min gamla vanliga 5 kilometersrunda med rejält dunka dunka i öronen. Men nu är det godnatt!

By the way, ni är välkomna att kommentera lite inne i min författarblogg, jag behöver det, mitt författarsjälvförtroende är inte på topp alla dagar och jag måste ju få ner min bok på pränt, annars mår jag inte bra när hösten kickar in igen är jag rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive