lördag 21 juni 2008

Jag skriver sällan så politiskt

och jag har inte gett mig in i FRA-debatten tidigare, inte här i alla fall. Jag diskuterar däremot väldigt mycket politik IRL. Det jag och en person snackade om var Sveriga /USA. Det har ju varit känt att USA tjyvlyssnat på oss ett tag och då känns det väl inte mer än rätt att Sverige gör det också. Eller rättare sagt, hellre Svergie än USA fast det ena utesluter ju inte inte det andra är jag rädd.

Vill påpeka, jag är INTE för FRA, vi var mycket ironiska när vi diskuterade det hela. Men det visar ju tydligt vart vi är på väg, någon politiker var ju på och ansåg att även massmedia skulle vara mer styrt och att tidningar inte ska få skriva vad som helst, utan granskas först. Eftersom jag inte vet vilken politiker som sa detta utan hörde det via lösa rykten så får ni ta det med en nypa salt. Men med tanke på FRA och dess genomröstning så blir jag inte förvånad över att det finns även sånna tankegångar.

Jag avslutar detta inlägg med en liten musikvideo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive