lördag 28 juni 2008

Internetbefriad

Jag kommer nu att bege mig ut i tassemarkerna uppåt norrlands inland. Detta kommer innebära en hel del internetbefrielse. Jag ska ägna mig åt att springa, skriva och umgås med familjen. Vi ska strosa på våra stora skogsägor, vifta efter mygg och bada i geggiga stränder. Vi ska gå runt och leta efter mänskliga varelser i en håla, lika liten som min barndomshåla, fast denna utan hav. Vi ska leva i ständigt ljus under hela dygnet och hitta en inre frid och tillfredställelse endast norrland kan ge.

Vi ska gå på star wars- utställning och leta efter den där kullen som wild kids använde sig av i något program för dryga året sedan.

Men framför allt ska jag se till att skriva, skriva, skriva och skriva! Jag ligger efter och Cissi fick inget den här veckan, hon ska få minst tre när jag kommer hem, det kan jag lova.

Det kan hända att det blir en uppdatering om vi ramlar in på någon max eller så.

Nu ska jag åter till den hysteriska packning/städning-raffset som vi hållt på med hela dagen. Jag ser fram emot en lång biltur i morgon på vägar som är gjorda för 70 men som har hastighetsgräns 110. Jag ser fram emot "Är vi framme snart?" "Jag är kissenödig!" "Mamma mamma, han slog mig!" "Jag hatar er!!!" som vi kommer få höra vid flertal gånger under den nio timmars resa som vi har framför oss.

Puss och kram på er alla! Ses om några veckor igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive