onsdag 25 juni 2008

Det blev ingen parken zoo

Modern ringde och väckte mig klockan sju på morgonen och berättade att pappsens mobil hade pipit i morse och meddelat att han skulle lämna in bilen på service, vilket han helt glömt bort. Detta försvårade naturligtvis moderns resa till Eskilstuna så hon blev hemma. Vi bokade om resan tills i morgon i stället vilket funkar precis lika bra.

Jag fick tid till att springa lite istället, vilket jag tog. Jag känner mig riktigt stolt eftersom jag sprang hela vägen. Jag tror att min tur ligger på en så där 5 kilometer eller så. Det gick jättebra i början, det var inte bara viljekrafter som förde mig frammåt utan jag kom verkligen in i känslan. Det var underbart, kroppen liksom gjorde sitt utan att jag behövde tänka på det vilket gav mig tid till mina egna tankar. Jag tillochmed spurtade en bit då musiken krävde det av mig, och jag blev inte helt slut utan orkade fortsätta springa även efter detta. Men efter lite drygt halva vägen så kände jag att "Hmmm, det skaver lite på min häl" jag fortsatte en bit till "hmm, det skaver faktiskt riktigt mycket på min häl" ville inte stanna eftersom jag hade kommit in i tempot så bra "shit, nu börjar det göra riktigt ont" jag stannade. Tog av mig skon och kollade efter. Jag tror att det var ett hål på strumpan som orsakade skavet. Jag fixade till det och fortsatte. Skavet kändes mycket bättre men jag kom inte in i känslan igen utan fick fortsätta springa på ren viljestyrka. Men jag gjorde det! Jag sprang hela vägen!

Medan jag var ut och sprang ringde modern igen och berättade att det varit en massa olyckor just den väg hon skulle åkt. Det kanske var något övernaturligt som bestämt sig för att det inte var min moders tur att köra ihjäl sig än, eftersom hon blev hindrad att ge sig ut i den farliga trafiken.

Vi gick hem till Lisa och hennes döttrar istället så barnen fick leka av sig och jag fick prata av mig lite. Det var trevligt. Jag fick lite tips kring min bok och min dotters mage och hennes allergier. Lisa är ett litet uppslagsverk som har svar och tips om alla krämpor och problem.

Nu har jag precis ätit lite rester från igår, gudomligt! Det är gott med grillade spett. Efter att jag hängt en tvätt och satt på en ny så ska jag till att jobba med min bok... tror jag...

1 kommentar:

  1. Du e så jäkla duktig som e ute å springer!! Önskar att jag med kunde det.. Jäkla knä fanskap!!
    Go girl.. mm grillat spett låter gött..
    vi ska ha kalajs för zäbbä den 12 juli.. vet inte när du har tänkt att komma upp.. men vi kan ju ha kalajs den 15:e oxå..
    Krams

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive