måndag 19 maj 2008

AG-08 avsnitt 2-Turisten

På lördagen var jag "Pjärni" "Bjarbo" "Mjorten" och "Mjikel" inne i visby och tittade på Mjuren, rjuiner och letade efter raukar. Humorn var låg och jag och Bjarbo sjöng amerikanska nationalsången med texten utbytt till mjur mjur mjur mjur mjur rauk rauk rauk rauk rauk rauk rauk mjur mjur mjur mjur mjur rauk... osv. Mjikel blev irriterad och visade detta tydligt för oss.




På den vänstra bilden kan ni se en trevlig guide som körde ut oss ur en rjuinkyrka och på högra bilden kan ni se utsikten vi såg efter att vi gått raukt upp för en lång otäck trappa. Det fanns dock en parkbänk mitt i trappen som jag och Bjarbo utnyttjade, man måste ju använda sig av det som våra kära skattepengar går till, eller hur?













På den vänstra sidan kan ni se den trasiga kyrka som guiden körde ut oss ur, på den högra ser ni en bit av den trasiga mjuren. Dom har mycket trasiga saker i visby, men det är ju charmigt.




Här kan ni se hur glada vi är när vi funnit mjuren. De här bilden borde väl varit först eftersom detta är när vi entrar själva ringmuren, men jag orkar inte pussla nu när bilderna äntligen ordnat till sig.
















Vi passade på att rida på fjåren också. På vänstra sidan kan ni se mig glatt ridande med Mjorten som passagerare och på den högra ser ni Bjarbo som lite coolt intagit sitt eget lilla fjår som hon uttryckte... "Jag har mjurat detta fjår själv"

Vi funderade lite över om vi var lika mycket sevärdhet som själva visby för alla andra turister då dom gärna stannade oss och ville ta kort samt att de tittade efter oss när vi gick förbi. Det var även mycket unga tonåringar som knackade från insidan av ett fönster och vinkade till oss när vi gick förbi. Vi är självklart lika väluppfostrade som trottningen och vinkade tillbaka. Inga autografer utbyttes dock.



Och på kvällen fick vi njuta av gotlands underbara solnedgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive