måndag 19 maj 2008

AG-08 avsnitt 1 - Maten

Jag har ju gått på diet ett tag vilket innebär att min kost har varit kalori- och fettsnål. I helgen kan man säga att jag... frångick det en aning. Jag skulle ju till Gotland och ha lite fest, kan ju inte tänka diet då heller. Jag har ju fått en liten uppmaning från viktsnack som går ut på att jag ska rapportera mitt matintag för att få lite feedback då den. Det är väl ingen ide att vänta på sig utan jag kör väl igång hårt från helgen då :)

Ok, here goes.

Fredag
05:30 fil, nötter, hallon och psylliumfrön.
08:00 (Ett första steg ut i det förbjudna) En GI-macka med ost och skinka samt en jouce
08:00-09:00 en liten påse godis
09:00 en öl
11:30 en glass
13:00 en lite småtråkig hamburgare och en öl
16:00 någon äcklig kycklinggryta med lite för mycket kryddor, lite för mycket tomat, uppsvälda torra myrägg och en öl.
17:00-22:00 tre cider, en näve chips, två nävar jornötsringar en halv powerbar.
Efter en skakig dusch vid 22:00 gick jag och lade mig med fruktansvärda kramper i magen... kan inte förstå varför.

Lördag (började dagen med att svära på att jag inte skulle dricka något mer under hela helgen)
9:00 två frallor med smör, marmelad och ost. En yoggi, en jouce, tre koppar te.



13:00 vi gick och käkade en bit inne i visby och de andra käkade pizza. Jag tänkte att jag skulle vara lite försiktigare och hålla mig lite snällare mot magen så jag beställde fisk, rödspätta för att vara exakt, detta straffades jag för. Kompisarna betalade femtio spänn för rätt enkla och normala pizzor, jag betalade 99 kronor för min mat som bestod av en rödspätta som var så hårt stekt på undersidan att jag var tvungen att skrapa av fisken från den. När jag tömt underdelen så slog jag den mot tallriken och fick fram en klang. Potatisen hade ett mörkgult gummiaktigt lager på utsidan, kort sagt, den äckligaste potatisen jag någonsin ätit, i klass med riset dagen innan. Lite lustigt ändå. Här har jag hållt mig ifrån potatis, ris, pasta och bröd skitlänge och så när jag äter det så är både riset och potatisen vidriga. Det blev två slicar pizza från grannens tallrik för att jag skulle bli lite mätt. Jag drack vatten till.
15:00 en pepsi
16:00 cole slaw och senigt lamm. Valde bort potatissalladen, lite duktighetsskäl men mest för att den så majonäsig ut. Pepsi till.
19:00 en öl min svordom höll inte längre än så
21:00 en öl
22:00 två varmkorv med bröd
23:00 en öl

Söndag
9:00 amerikans blåbärspannkaka
10:00 två frallor med smör, marmelad och ost, en halv yoggi, en jouce och en kopp te.
14:00 en tråkig hamburgare, pommes frittes och en cola
17:00-22:00 två nävar kinapuffar, en cola och en flaska vatten.
23:00 en omelette.

Ja, vad säger ni alla kostrådgivare, är det en idealisk måltidshelg eller vad säger ni?




VI HAR GÅTT NER SEXTIO KILO TILLSAMMANS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive