måndag 21 april 2008

Tomtröjning

Vi letade fram den lilla plätt precis under dotterns fönster som vi vågar oss på att kalla uteplats. Egentligen är det bara ett litet utrymme precis mellan två grindar invid väggen där vi med fötterna plattat till jorden och sedan lagt plattor. Plattorna leker den spännande leken "hela havet stormar" ser det ut som, för det går stora vågor. Där balanserar vi två bord och ett gäng stolar. Men solen ligger på helt underbart på kvällen, och då kan man stå ut med vilket underlag som helst.


Det var mest sopa, hacka och kånka som gällde och det är vi rätt så bra på. Men jag hann med att sitta på en av stolarna, tillbakalutad och bara njuta av våren, innan jag gick in igen.

När jag sedan gick runt och städade undan allt fika som vi dragit fram så såg jag något jag tyckte om, något stiligt, något som inte sett så stiligt ut på flera år...


...min skugga!!!

Titta så liten den är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive