fredag 18 april 2008

Paradoxal varning

Idag tittade vi på Kalle och Chokladfabriken. Innan denna film, som så många andra filmer, har dom satt in en varning där det är hård musik och en ungdom som laddar ner en film. Med detta gör de likhetstecken med att sno en bil eller pengar eller liknande. Visst, jag förstår budskapet, men jag har betalat en massa pengar för min film och vill inte bli tvingad att, varje gång jag ska titta på den, att se denna hysteriska rulle som jag ändå redan vet slutet på, för att inte tala om början och mitten och vad som händer, eftersom den finns med på så mång filmer.

Lagligt köpta filmer. En film som INTE är nerladdad från nätet. Jag som är hederlig är tvungen att lida.

Det är nästan så man undrar om man inte ska börja ladda ner filmerna från nätet, så man slipper den där jäkla filmsnutten innan.

Undrar om dom tänkte på det resultatet när de lade in denna filmsnutt, som inte går att hoppa förbi, på lagliga filmer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive