onsdag 23 april 2008

Den totala favoritbloggen just nu

Som jag påpekat tidigare så "porrsurfar" jag väldigt mycket för tillfället. Alltså, jag surfar runt och kikar på recept och ju fler lockande bilder det finns på maten ju mer går jag igång (och min salivproduktion).
Där jag surfar runt allra mest är inne på "vägen från 137 kilo" där en kvinna skriver om hur hon gjort för att gå ner i vikt. Hon följer GI och hon förgyller sin blogg med underbara recept förgylda med bilder. Jag är helt såld! Jag gör inte annat än att kikar runt i hennes blogg och får se olika recept och säger för mig själv "Det ska jag prova när jag börjar äta igen, och det, och det och det". Det är ju så passande också eftersom min mat är väldigt GI-inspirerat när jag går på halvfart så det är ju bara att gå lös, fast dra ner på en del av fettet eftersom det ska undvikas i min diet.

Det jag ska prova allra allra först, tror jag, kommer vara något som hon tagit upp upprepade gånger, som här, här, här, här och här. Kesoplättar, ser mumma ut :) måste haaaaaa! För att inte tala om dessa gorgonzolabiffarna *dreggel* och jag tackar inte nej till det goda mellanmålet på avocado och räkor *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive