söndag 27 april 2008

Bloggknarkare

jag har massor att göra idag men vad gör jag istället, jo jag bloggar och surfar runt på andras bloggar. Man gör alltid något annat än det man borde.

Vad jag borde göra istället för att sitta här är:
  • röjja bänkarna i köket
  • dammsuga och skura köket
  • rensa bland kläderna i hallen som just nu har lagt sig på alla tomma yter på hallgolvet, blandat vårkläder och vinterkläder.
  • Dammsuga och skura golvet även där.
  • Röjja alla kläder som barnen har spritt på golvet i vardagsrummet, toaletten och sina sovrum.
  • Hjälpa barnen att städa sina rum.
  • Byta lakan i sonens säng.
  • Dammsuga och skura barnens rum när vi är klara.
  • Plocka och sortera den rena tvätten i vardagsrummet.
  • Dammsuga och skura golvet i vardasrummet.
  • Köra en arkiologisk utgrävning på vardagsrumsbordet och se vilka spännande fläckar som gömmer sig under de nya och se om jag kan komma ner till bordets ursprungliga färg.
  • Leta fram sovrumsgolvet.
  • Dammsuga där.
  • Rensa min garderob från urkrymta kläder så jag får plats med alla mina kläder.
  • Rensa makens garderob så han får plats med alla sina kläder.
  • tvätta ungefär fem tvättar.
  • Och så ska jag hinna slöglo på teve innan jag somnar i kväll också.
Vi får se hur långt jag hinner. jag har än så länge hunnit tömma diskmaskinen och fyllt den igen. Det är ju väldigt bra. Man får inte glömma att insprängt i allt det som måste göras finns det även med
  • argumentera med barnen om saker dom fått för sig att dom ska göra fast dom mycket väl vet att dom inte får
  • argumentera med barnen och köra någon slags MI för att få dom att städa sina rum "frivilligt".
  • laga massa mat till alla andra utom mig själv
  • röka

2 kommentarer:

  1. Bloggar är farliga... Jag borde skriva på min jäkla uppsats istället.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag ett toppentips till som kommer förhindra dina städambitioner ytterligare: http://mammamumrik.wordpress.com

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive