måndag 10 mars 2008

Rätt så nöjd med dagen

Idag var det studiebesök på kontoret och jag höll i trådarna.
Först ut var gruppledaren, tätt följd av mottagningsgruppen och så var det fika. Efter fikat var det utredningsgrupperna och avslutningen var med familjevårdsteamet.

Alla hade sagt det att de egentligen inte hade så mycket tid och att de inte var förberedda och att en halvtimme (som var det jag hade planerat) var lite långt men de kunde väl prata i en så där tio minuter och så fick väl folk ställa frågor.
Jag hade lite ont i magen över att det kanske skulle bli lite tunt och att en halvtimme skulle vara för långt för varje person. Efter att gruppledaren varit igång i 40 minuter insåg jag att det var tvärt om. Om detta var när de var oförberedda så vet jag inte hur det skulle vara om de var förberedda. Jag pep iväg vid tio över nio för att leta efter mottagningsgruppen som inte dykit upp. Då hade de varit förbi men sett att gruppledaren höll på och ville inte störa. Jag fick dom till att smyga in i alla fall och sätta sig och invänta för då avslutade gruppledaren och mottagningsgruppen kunde ta vid.

Fikahalvtimmen är lite lätt helig på kontoret och de påpekade dom också så det skulle inte bli längre än till halv. Kvart fick jag flika in att nu måste vi nog ta fika om vi skulle hinna. Vi hann slänga i oss lite fika och sen fick jag valla in alla på rummet igen. Då saknade jag hon som skulle vara där från barn och ungdomsgruppen så jag fick springa ett varv och leta efter henne. VI missade varandra så hon hade lyckats smita in medan jag sprang runt. Då såg jag att vi saknade en person i gruppen som inte visste vart han skulle så jag fick springa och leta efter honom. Jag hade fått veta att han var på toaletten och vilka han hade gått till så jag kilade dit. Eftersom det var en upptagen så utgick jag från att det var han och ställde mig helt sonika utanför och väntade. Detta resulterade i att jag skrämde livet ur en anställd som helt lungt kom ut från toan och inte var riktigt beredd på att någon väntade på henne.

Jag frågade om hon sett en vilsen kille och det hade hon och pekade åt vilket håll han gått. Det visade sig att han hittat tillbaka själv medan jag lurpassat utanför toalettdörren. Alla grupper gick över tiden minst fem minuter och när sista gruppen skulle berätta om sin verksamhet börjades detta tio minuter efter utsatt tid. Det var ju ingen fara tänkte jag eftersom hon hade sagt att hon kunde avvara tio minuter. 40 minuter senare var det ett faktum att tio minuter inte var tillräckligt.

Alla var jättenöjda och glada och det kändes som om även de som presenterat kände att de hade haft trevligt. Många frågor ställdes och jag kunde varva ner.

Resterande dag ägnade jag åt att fortsätta i de gamla fotspåren. Försöka få tag på klienter utan framgång, gå på samtal, jaga folk i korridorerna för att planera mina dagar och så bokade jag in två studiebesök. Ett för hela gruppen som var och hälsade på mig idag (och jag) till ett barnutredningshem samt en tvådagarsvistelse på ett kvinnoboende.

Allt som allt känns det som en lyckad dag. Och dessutom är jag inte så trött nu på kvällen att jag stupar i säng utan jag orkade tillockmed göra ett inlägg. Undrar om jag orkar med mitt träningsprogram och skriva på mina romaner också.

Ja ja, men kan ju inte få allt här i världen...

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive