söndag 16 mars 2008

Jätteliten bäbis

Jag var hemma hos en kompis idag som ganska precis fått barn. Vi hade kläder med oss i storlek 62 som var alldeles för stort förståss. Hon kunde inte ha storlek 50 än ens. Hon låg och sov i en liten dockvagga och försvann nästan i sin mammas armar. Otroligt söt liten tjej.

När vi åkte därifrån hann båda barnen somna i bilen. Mycket konstigt. Dom gick ju och la sig så tidigt som elva, alltså efter melodifestivalen, och sedan går upp före sju så finns det väl ingen anledning till att vara trött under dagen. *Suck* Jag förstår inte vad det är med ungarna. När det är skola så är det omöjligt att få upp dom och när dom får sova, ja då ska dom upp hur tidigt som helst så vi inte får sova.

Kanske inte så konstigt att dom har varit helt oreglerliga idag, bara varit högt och lågt och gjort tvärt emot vad dom borde, hela tiden. Dottern ligger just nu helt utslagen i soffan bredvid mig, och kycklingen ligger på tallriken och väntar på henne. Tror inte det är lyckat att väcka henne och försöka få i henne den, då kommer vi ha ett litet argtroll resten av dagen här hemma.

1 kommentar:

  1. Nu vet jag varför du och jag har tandläkarskräck! Vet du att det var en tandläkare som uppfann elektriska stolen?!?!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive