torsdag 13 mars 2008

Ett härligt välkomnande

Maken har varit ledig idag och skött hushållet, alltså städat.
Jag kom hem från praktiken efter att ha gått en hel del både till kontoret, en sväng över hela stan och sen hem från fel sida stan. När jag kom hem klagade jag över att jag hade ont i foten, i den där knölen jag har på ovansidan mellan två tåben. Jag satte mig i soffan och tog igen mig en stund och då kom maken med en balja vatten med badsalt i som jag kunde stoppa fötterna i. Just nu håller han på att avsluta matlagningen, till mig. Dom hade redan ätit när jag kom hem men då ställde han sig i köket och lagade lite lax med grönsaker till mig som jag snart ska få.

Va man njuter av tillvaron när det är på det här sättet :)

I morse lät jag honom sova och tog sonen till skolan på väg till kontoret, så vi både tar och ger för det är väl det ett äktenskap går ut på.

1 kommentar:

  1. Ni är så söta tillsammans och mot varandra, det har jag alltid tyckt! Ni delar på sysslorna och det är härligt!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive