tisdag 11 mars 2008

dags att rusa till kontoret

Idag har jag suttit hemma och rättat mitt arbete som seminarieledare inte varit helt nöjd med.

Det har funnits avbrott av ren och skär ilska och förbannelse.

När jag suttit och rättat i en och en halv timme så stängde datordjävulen av sig. Vanligtvis brukar man ju spara så där mellan varven men jag hade glömt det eftersom jag bara hade en massasmåpill. Ändra lite i referenser och flytta ord mm. Men det fick jag börja om från början med.

Det smakade djävligt surt vill jag lova!

Så jag hann inte så långt som jag ville, och datorn kommer bli skrot väääldigt snart! Så fort jag installerat word i min nya dator så kan den här datorn se sig själv som extremt pensionerad! Och som tidsfördriv kommer han få ägna sina sista dagar som lekdator för min son.

Hoppas han skäms riktigt nu, jävla skrothög!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive