söndag 3 februari 2008

däckad

Jag var ute i fredags. Jag började en liten trevlig middag hemma hos mina nya arbetskamrater. En på jobbet skall sluta så dom passade på att ha en liten samvaro nu när hon precis slutat. Jag hade redan sagt att jag skulle gå till nollningen på fredagen och hade sett fram emot det väldigt mycekt så jag valde att gå på båda. På campus skulle det ändå inte börja förrän frammåt nio tio nån gång och det drog igång vid sex hemma hos arbetskamraten.

Det var jättetrevligt och maten var god. Jag drack en cider under denna samvaro och när alla började titta på lets dance såg jag min que och ringde taxi. Kom till Bäreback och visade upp mig i min lilla blåsa och fick massa komplimanger över hur smal och snygg jag var. Kvällen fortsatte så och jag fick så många komplimanger av Benny och Joppe så jag blev generad. Hagge sa att han focuserade på mina ögon för jag var för snygg. Japp, nu var dom ju alla alkoholpåverkade men det är ändå sådant som jag lever på. Komplimanger av fulla overallare.

Cinderella åkte hem vid midnatt, som vanligt. Medan jag stod och väntade på taxin så frös jag så jag skakade och i sängen hade jag frossa och mådde illa. Dagen efter hade jag huvudvärk och kroppen värkte samtidigt som jag mådde illa. Jag hade hört att jag skulle vara lättpåverkad men sån här baksmälla på tre cider trodde jag väl aldrig. Det skulle vara barnkalas på dagen och det var massa att göra innan det kunde ske så det var bara att bita i det sura äppet, ta sig en huvudvärkstablett och börja städa.

Det kändes lite bättre efter en stund och jag sprang runt och gjorde det jättefint. Gästerna kom, barnen lekte, jag satt och fikade med några av föräldrarna. Barnen gick vid fyra och när Magnuz och Kattis gick kände jag att jag började må sämre och sämre. Huvuvärken hade kommit tillbaka och det började svarta för ögonen på mig. När dom gått gick jag och lade mig i soffan, sonen hämtade ett täcke åt mig (charmtrollet) och sen däckade jag. Eddie och Paulina var fortfarande kvar så sådär värst bra värdinna var jag inte. Men dom förlät mig sa dom.

Maken kom hem och körde hem gästerna och åkte och handlade mat på MAX. När jag tog tempen senare på kvällen hade jag 38,5 så jag hade förväxlat feber för baksmälla. Idag kommer släkten, jag har inte tagit tempen men jag kände att jag inte var helt kry i morse, men inget inte en huvudvärkstablett kan ordna. Jag vägde mig i morse också och hade trots cidrarna och hamburgaren gått ner ett helt kilo! Nu undrar jag om febern kan manipulera vikten eller om min kropp inte fattar vad jag ätit.

1 kommentar:

  1. Haha ja så kan det gå!! jag kände av 2 gls vin men de va bara tidig kväll igår hos sundwallarna =) dock ingen bakis.. hehe men usch då.. feber.. inge bra.. men kul att hon fick ha sitt kalajs iaf. Hejja dig!!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive