måndag 7 januari 2008

kräkvarningar

Jag sitter nu med min sista varma soppa och jag kan inte få i mig den. Det är kyckling blandat med grönsaker med massa curry och chili i och det bara vänder sig i magen. Jag tar en mun och när jag sväljer är det så det vippar mellan att komma upp igen eller stanna kvar.

Det går inte, jag ger upp! Jävla tur att det är sista soppan. Jag tror att det är hälften jag druckit, jag slänger ihop en halv choklad och dricker istället så jag överlever detta, för det går inte att få ner, det är omöjligt.

Nä nästa gång jag kör så blir det inte mer än högst fem veckor i streck och så gå tillbaka på halvfart igen, för det blir för mycket med mer än så. Sju veckor är precis vad denna kvinna klarar av, och då pinas hon!

Mmmmmm, maaaaat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive