lördag 5 januari 2008

Karlssons klister

Jag verkar sitta fast här. Jag har läst bloggar, skrivit inlägg i diskussionsforum. Den enda vettiga jag lyckats åstadkomma här hemma är att jag tömt och fyllt diskmaskinen, lagat mat åt ungarna och satt på diskmaskinen och gjort fika till barnen.

Varför är jag så omotiverad? jag fattar det inte!

Kan det inte finnas någon motsvarighet till John Blund, kanske ögonöppnarkalle som åker runt med en stekpanna full med motivationsfett som han drämmer i huvudet på en så man bara flyger ur stolen och börjar jobba som en liten skållad myra.

Nä, jag ska väl ta mig i kragen och börja städa och gosa med barnen *säger jag men när jag skickat detta kommer jag fortsätta glo på nätet och två timmar till har gått*

1 kommentar:

  1. Läser m spänning hur allt går för dig. Har nu avklarat 5 dar m helfart på xtravaganza å just nu känns det som jag bara vill ge upp å det inte är värt allt sug... fy faan att få äta en macka till sin soppa... stoppa i sig en massa choklad å godis... ostkrokar å cola...grrrr fy faan..
    kan du inte sätta in nån före efterbild på dig :-)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive