torsdag 15 november 2007

Och plötsligt kändes det inte så dyrt

Jag satt och räknade på vad det kommer kosta för mig att vara med i xtravaganza. Jag satt och räknade på matkostnader och månadskostnader vilket ligger på:
mat - 495 kronor i veckan
Medlemsavgift - första månaden 399 kronor, första halvåret 866/månaden och sedan 599/månaden andra halvåret.

Jag satt och gångrade och plussade och minusade och kom fram till summan 41800 kronor!!!!

Iiiiiiiiiiih! tänkte jag och kände att det gjorde lite ont i magen. Maken tyckte det var bra mycket och jag började fundera kring hur vi skulle ha råd. När jag sedan duschade (förstår inte detta men vatten verkar ha samma effekt på min hjärnkapacitet som den har på blommors växlighet för jäklar vilken Einstein jag är där inne) stod jag och tänkte och laborerade i huvudet hur jag skulle räkna för att se att jag faktiskt tjänar in lika mycket pengar på andra grejer i min vardag så som mat, öl, godis, allt som jag skulle avstå från under perioden.

Medan jag som bäst stod och matematikade om den delen, så slog det mig, att det blivit fel i en annan matematikdel!!!

Jag hade ju gångrat månadsavgiften i veckor i stället för månader, inte konstigt om det blev helt fel då!!!

Istället kommer det kosta lite drygt 18223 på ett år, och genom min lilla första uträkning så blev det helt plötsligt väldigt billigt att vara med i xtravaganza... snacka om att få perspektiv på tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive