fredag 23 november 2007

Första gången i mataffären

I dag var vi och handlade. Det var rena rama tortyren!
Dom hade nybakade bullar och bröd som doftade ljuvligt, det var mat överallt, godis och frukt och vid ett ställe bjöd dom på sånt där gratistest till mat som man fick prova. Jag gick runt, sammanbiten som en mussla. Maken råkade påpeka matutdelningen med ett "Mmm, va gott, dom bjuder på mat" men så råkade han se min blick och saett snabbt "förlåt".

Maken började samla på lördagsgodis som uppenbarligen var väldigt billigt så han köpte väl en två kilo så där. Jag stod och led, inte för att jag var just sugen på godis, jag var sugen på ALLT man kunde stoppa in i munnen och tugga och svälja. Tillslut tog jag barnen och gick till klädesavdelningen istället, finns inte lika mycket som man blir sugen att tugga på där, även om barnkläderna är bra söta.

Jag hade hoppats på att hitta lite snygga kläder som kan skulle kunna tänka att: "hmmm, ja en sådan skulle jag vilja ha, åh det kommer jag kunna om några månader" men dom hade inget som jag ville ha där. Tillslut kom vi iväg från mataffären och hem igen. Maken spelar spel, sonen äter godis och tittar på och dottern har däckat i soffen samtidigt som jag sitter vid datorn inne i köket. Så ser våran mysiga fredagskväll ut. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive