söndag 4 november 2007

Du har ju hela helgen på dig

Japp nu börjar sängens dragningskraft att osynligt jobba, inte för att den påverkar mig speciellt mycket fysiskt, det är mer den lilla rösten som piper inne i skallen om att jag ska upp tidigt i morgon. Jag avslutade ju en delkurs i fredags med den underbara kvällstentan. Jag råkade se på schemat att vi skulle ha läst dryga 200 sidor tills i morgonbitti. Jag undrar lite vad dom tänker med när dom lägger upp läshänvisningarna. Jag tycker om läshänvisningar men nån måtta måste det ju vara. Jag har ju startat upp föräldrakommittén på campus och vi jobbar just med att vi ska se till att dagutbildningar skall ligga dagtid. Mellan åtta och fem. Inga kvällsföreläsningar eller helgtentor. Vad räknar man detta till då. En kurs som börjar på måndagsmorgon klockan nio, kan man begära att man ska hunnit läsa in sig på den redan innan kursen börjat, i så fall skulle dom väl kunnat lägga första föreläsninen på tisdagen så vi haft en chans att läsa.

Jag måste erkänna att jag inte har gjort mycket denna helgen. Jag har mest legat och pillat naveln, men jag känner att jag har haft rätt till det. Visst, jag har haft massa att göra, som att städa, umgås med barnen, umgås med maken och efter en och halv veckas intensivt tentaplugg då jag knappt sett röken av min familj, så måste jag erkänna att jag INTE får för mig att jag ska sätta mig och läsa någon ny bok. Det anser jag att jag inte ska behöva börja med förrän kursen startar, och det känns bra tråkigt att ligga efter redan innan kursen börjat :(

Så, det var mitt söndagsgnäll, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive