fredag 12 oktober 2007

kris

när man har t-shirt på sig, tjock huvtröjja som brukar funka som utomhusjacka, nu, samt ett par rejält varma mysbyxor och sedan är nerkrupen under ett tjockt täcke, och ändå fryser precis när man krupit ner, så är man inte frisk. Jag gled i alla fall in i en sån där härlig sjukdröm som mot slutet gick ut på att lag febrilt letade efter en toalett, för jag var så nödig så jag höll på att krevera. Det är ganska lätt att räkna ut vad som försegick utanför drömlandet och jag blev snart varse. När jag vaknade så låg jag och tänkte på problemet. Jag hade fått krypa ner i sängen och sova, maken hade tagit ungarna fast han också var sjuk. OM jag skulle gå upp, skulle jag få och och lägga mig igen, om jag INTE gick upp, vad skulle resultatet bli då. Pest eller kolera...

Jag valde inte kolera, utan gick upp till toaletten. Det var kallt, det var jobbigt och jag var extremt trött och när jag gick förbi barnens rum så uppmärksammade dom mig på två röda och började ropa.

Men mannen i mitt liv var snäll, jag fick gå och nana igen, och han lagade mat :)

Nu är han och handlar lite fredagsmys i stora mängder, för det är ju jättesynd om oss i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive