tisdag 23 oktober 2007

Gamla bekanskaper

Nu har internet legat nera i snart en vecka och jag har återfunnit gamla vänner. Playstationet. I går hann jag gå igenom de flesta av barnens spel, wipe out och slutligen ratchet and clank. Det var ganska trevligt faktiskt. Men jag kunde tyvärr inte kolla min email, mitt nya schema inför kursstarten eller uppdatera min blogg så därför får den ett litet minus i alla fall.

Jag har ju hållit glocalnet uppdaterad över mitt internetberoende och så ocskå i går. När jag ringde i onsdags så sa dom att dom gjorde en felanmälan. När jag ringde på torsdagen så tog dom mitt telefonnummer för att höra av sig om det skulle bli någon förändring. I fredags tog dom det igen för dom kunde inte se att jag lämnat det tidigare. I onsdags sa dom att dom inte inte visste hur lång tid det skulle ta, men absolut inte längre än en vecka. På fredagen sa dom att dom skulle jobba för att se till att vi skulle ha det up and running tills på söndag (förhoppningsvis) för deras tekniker jobbade på och skulle så också göra på lördagen och söndagen.

När jag ringde igår så pratade jag med en mycket arrogant människa. De jag pratat med tidigare hade i alla fall varit trevlig, tillmötesgående och visat en förståelse i min irritation över att den tjänst som dom lovat oss uteblivit. Den här personen säger att det är ju självklart att det inte har hänt något än eftersom felanmälan inte kommit till teknikerna förrän på fredagen på grund av deras pappersarbetesprocedur samt att dom inte jobbar under helgen vilket helt krasst innebar att dom KANSKE hade börjat jobba med vårt problem IGÅR måndag, när jag pratade med honom.

Jag blev naturligtvis irriterad och kommenterade detta och han sa att det fanns nog ingen chans att vi skulle få tillbaka internet inom denna månads utgång. Detta sa han mycket nonchalant och tyckte självkart att jag överdrev mina känslor. Jag talade om för honom att visst hade vi blivit lovade kompensationer genom att vi inte skulle behöva betala fullt pris denna månad, men med tanke på de utgifter som vi nu helt plötsligt har, som att jag fått åka, sammanlagt, antal mil för att kunna göra de uppgifter jag förut kunnat göra i mitt eget hem. För att vi nu måste gå till posten och betala våra räkningar och vara tvugna att betala en avgift som vi inte skulle behövt göra om deras tjänst hade varit vad de lovat att den skulle vara. Detta sa han inte var deras ansvar, nä sa jag, men att vi har ett fungerande internet är deras ansvar vilket indirekt blir deras ansvar eftersom deras problem har blivit vårat problem.

Allt detta bara föra att vi skulle uppgradera vårt internet till ett snabbare bredband. Jag och maken pratade om att vi kanske skulle byta bolag, men han kom med det problemet att vi har bundit oss i tolv månader till deras tjänst när vi uppgraderade. Men, om de nu inte kunnat fullfölja sin del av avtalet, alltså att leverera oss ett snabbt bredband, så behöver väl inte vi fullfölja vårat. Jag ska kolla med mina vänner juristerna om det... för nu är jag förbannad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive